Birleşik Krallık’ın çevrimiçi market alışverişi pazarı 2029’a kadar 24 milyar sterline ulaşacak: Morgan Stanley

Morgan Stanley, Birleşik Krallık’taki çevrimiçi market alışverişi pazarının yeniden yükselişe geçtiğini vurgulayan bir rapor yayınladı. Covid sonrası normalleşme döneminin ardından, pazar büyüme moduna girdi ve üç yıl aradan sonra ilk kez genel market sektörünün önüne geçti. 2024’te çevrimiçi market alışverişi penetrasyonu yaklaşık 20 baz puan artarak %11,7’ye yükseldi ve bu durum pandemi sonrası talep istikrarının sona erdiğine işaret ediyor.
Morgan Stanley, çevrimiçi penetrasyonun 2029’a kadar yıllık yaklaşık 30 baz puan artmaya devam edeceğini, yaklaşık %6’lık bir bileşik yıllık büyüme oranı (CAGR) elde edeceğini ve toplam adreslenebilir pazarın (TAM) yaklaşık 24 milyar sterline ulaşacağını, penetrasyonun ise %13,2 olacağını öngörüyor.
Birleşik Krallık’ın çevrimiçi pazarında %29’luk güçlü bir paya sahip olan Tesco, Morgan Stanley’nin bu genişleyen sektördeki tercih ettiği hisse senedi. Rapor ayrıca, şu anda yaklaşık 2 milyar sterlin değerinde olan ve yaklaşık %15’lik bir CAGR ile (genel çevrimiçi market pazarının 2,5 katı hızla) büyüyen talep üzerine market alışverişi segmentine de dikkat çekiyor. 2030 yılına kadar, talep üzerine market alışverişi pazarı 5 milyar sterline yaklaşabilir, ancak yine de genel market pazarının sadece %2’sini temsil edecektir.
Deliveroo, talep üzerine market alışverişi trendine en çok maruz kalan şirket olarak tanımlanıyor ve şirket, Uber ile birlikte Birleşik Krallık’taki talep üzerine siparişlerin yaklaşık üçte ikisini yönetiyor. Deliveroo’nun Grup Brüt İşlem Değeri’nin (GTV) sadece Birleşik Krallık talep üzerine pazarından yaklaşık %9’u, uluslararası talep üzerine pazarı da dahil edildiğinde ise yaklaşık %15’i geliyor. Rapor, Deliveroo’nun Birleşik Krallık’ta Ocado’dan daha fazla sipariş işlediğini, Ocado’nun ortalama sipariş değerinin daha yüksek olmasına rağmen, belirtiyor.
Bu arada, Birleşik Krallık’ın paket servis talebi için yemek teslimatı pazarında en büyük paya sahip olan Just Eat’in, talep üzerine market alışverişi alanında geride kaldığı belirtiliyor. Just Eat’in şu anda bu segmentte Deliveroo’nun GTV’sinin yarısına sahip olmasına rağmen, Morgan Stanley, 2030 civarında Just Eat’in yemek teslimatındaki dominant pozisyonunu kullanarak market gelirlerinde hem Deliveroo hem de Uber’i geçme potansiyeline sahip olduğunu öngörüyor.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.